Thursday, August 28, 2008

im not a profesional photographer..im a passionate photographer..

pulang malam lagi..
itu memang runtin harian aku sebagai orang bujang.
hari2 aku mesti bercakap kat depan pc aku, "apesal la gambar aku tak segempak gambar idola2 aku ni?"
itu la ayat yang aku ulang hari2 sambil try2 edit gambar wedding aku.
memang susah kalau nak dapat kan gambar yang orang tengok tak kelip mata,senyum,heppy.
masa wedding assigment aku sampai lupa nak duduk sebab nak carik shot menarik.
tapi bila tengok balik sejarah "pejuang2" wedding photographer..fuh..memang susah.
salah satu idola aku pernah cakap "passionate photographer lg elok dari profesional photographer"
memang betul cakap die..
dan aku pernah jugak ada satu wedding assigment yang sama dengan die(idola),pengantin yang sama,tempat yang sama,rumah yang sama.tapi gambar kami jauh beza.geram rasa hati ni.
walaupun aku hanya berbekal kan kit lens dan 50mm dan cemera murah,tapi aku percaya orang nak tengok gambar aku, bukan nak tengok cemera aku ke,lens ape aku pakai ke, lens sape aku pinjam ke.(heheh)
aku harap dan doa kan semoga "pejuang2" wedding photography ni terus mengorak langkah ke depan.tanpa kita, tak tersemat lah sebuah memori bahagia mereka.(pearhhhh)

No comments: